Spoločnosť Epson® zistila, ktoré fotografie sú obľúbené

Nedávna štúdia o našom vzťahu k fotografiám ukázala, že Európania dávajú prednosť „nearanžovaným“, prirodzeným obrázkom a najviac zo všetkého fotografujú význačné momenty svojej dovolenky.

Prieskum spoločnosti Epson ukázal, že Európania uprednostňujú impulzívne fotografie pred naaranžovanými rodinnými portrétmi a zinscenovanými snímkami zvláštnych príležitostí. V podrobnej štúdii zvykov pri fotografovaní 34 % respondentov uviedlo, že ich obľúbenou osobnou fotografiou je prirodzená, nearanžovaná snímka, zatiaľ čo zinscenované rodinné portréty získali len 29 % hlasov. Scenérie predstavujú 21 % obľúbených európskych fotografií; snímky mimoriadnych udalostí uviedlo len 13 % opýtaných.
Jason Savage, produktový manažér skupiny spoločnosti Epson Europe, hovorí: „Prirodzené obrázky vždy patrili k najobľúbenejším a digitálna technológia priniesla nové možnosti ako zachytiť nezinscenované momenty. Riziko impulzívneho fotografovania na film spočíva v tom, že neumožňuje návrat a vymazanie obrázku, ktorý sa nepodaril. Pri tradičnom spracovaní fotografií vo fotolaboratóriu sa za každú vyvolanú fotografiu musí zaplatiť, zatiaľ čo pri domácej tlači si používateľ vyberie len tie obrázky, ktoré chce vytlačiť.
S rozvojom digitálneho veku sledujeme postupný pokles obľúbenosti aranžovaných fotografií, pretože používatelia digitálnych fotoaparátov stále častejšie využívajú možnosť riskovať a snímať prirodzené snímky.”
Záľuba Európanov v cestovaní sa odráža taktiež v tom, že k najobľúbenejším fotografickým námetom vo všetkých krajinách a u všetkých vekových skupín patria fotografie dovolenkových zážitkov (s výnimkou kategórie osôb starších ako 65 rokov, ktoré najčastejšie fotografujú krajinu). Na druhom mieste sa podľa štúdie umiestnili rodinné portréty a tretím najčastejším dôvodom fotografovania sú snímky rodinných udalostí.
Zvyky mužov a žien pri fotografovaní sa príliš nelíšia, aj keď muži častejšie fotografujú športové udalosti a ženy skôr zvláštne príležitosti. 82 % Európanov vystavuje svoje obľúbené fotografie. Podstatne viac žien než mužov nosí fotografie v peňaženke a vystavuje ich v spálni.
Ďalšie podrobnosti výskumu vysvetľujú, prečo sú Európania takými veľkými priaznivcami tlačených obrázkov. Väčšina respondentov uviedla, že by im svet bez obľúbených fotografií pripadal smutný, bezfarebný a neosobný.
Jason Savage k tomu dodáva: „Tlačiarne Epson ponúkajú dva rady tlačiarní, ktoré uspokoja potreby zákazníkov. Pre tých, ktorí chcú plniť úlohy každodennej tlače (listy, domáce úlohy, správy a príležitostne fotografie) predstavujú ideálnu voľbu modely s atramentom DURABrite™ Ultra. Rad fotografických atramentových tlačiarní Epson Claria je určený na tlač fotografií v kvalite presahujúcej kvalitu fotolaboratória a ponúka šesť farieb pre tlač ostrých, zreteľných a živých fotografií. Špičkový rad zaisťuje majiteľom digitálnych fotoaparátov a fotoaparátov D-SLR maximálne využitie predností digitálnej zobrazovacej technológie. Všetky tlačiarne Epson sú vybavené samostatnými zásobníkmi atramentu, takže je potrebné vymieňať len tú farbu, ktorá je spotrebovaná. Domáca tlač je jednoduchšia než kedykoľvek predtým a jej výsledky sú živé, trvanlivé a ustoja skúšku času.“

 

Zdroj údajov:
Prieskum spoločnosti Epson
Krajiny: Veľká Británia, Nemecko, Taliansko a Španielsko
Rozsah vzorky respondentov: 100 respondentov na krajinu
Metóda: Elektronický dotazník
Pomer muži/ženy: 50:50
Vek: 18 až 65 rokov
Minimálne 75 %majiteľov tlačiarní

 

O spoločnosti Epson
Spoločnosť Epson je popredným svetovým výrobcom zobrazovacích a tlačiarenských zariadení vrátane tlačiarní, projektorov 3LCD a malých a stredne veľkých displejov LCD. Spoločnosť Epson uplatňuje inovatívne a kreatívne prístupy a jej cieľom je prekonávať vízie a očakávania zákazníkov po celom svete prostredníctvom produktov, ktoré sú známe pre svoju vynikajúcu kvalitu, funkčnosť, nenáročnosť na priestor a úsporu energie.
Spoločnosť Epson predstavuje sieť 117 spoločností po celom svete s počtom 87 626 zamestnancov a je hrdá na svoju prácu v rámci ochrany životného prostredia a v ďalších oblastiach, v ktorých pôsobí. Je vedená japonskou spoločnosťou Seiko Epson Corp. Celkový predaj tejto skupiny bol vo fiškálnom roku 2006 1 416 miliárd jenov.

www.epson.sk

V prípade záujmu o ďalšie informácie, prosím, kontaktujte:
Jana Markušová
PRime time, s.r.o.
Tel: +421 2 6726 73 40
markusova@primetime.sk