Spoločnosť Epson podporuje investície do atramentovej technológie, keďže má na firemnom trhu v Európe 40 % podiel

585 mil. € určených na vývoj a výrobu atramentových technológií pre firmy v období špekulácií priemyselnej konsolidácie

Spoločnosť Epson podporuje investície do atramentovej technológie, keďže má na firemnom trhu v Európe 40 % podiel

Moderná fabrika na Filipínach

Epson, špičková technologická spoločnosť známa svojou dlhou históriou a skúsenosťami v oblasti tlače, vizuálov, nositeľnej a robotickej technológie oznámila, že jej zameranie na atramentovú technológiu sa vypláca a predstavuje 40 % európskeho trhu s firemnými atramentovými tlačiarňami v 1. štvrťroku 2017 1. Je to v čase, kedy analytici špekulujú o celopriemyselnej konsolidácii ako výsledku celkového zmenšovania sa trhu s tlačiarňami (v niektorých prípadoch však veľmi cenného a profitujúceho). Spoločnosť Epson, so svojím zameraním na atrament, ako jednu z najflexibilnejších technológií, ktorá poskytuje špecifické firemné výhody, ktorými nedisponujú iné technológie na trhu, očakáva ďalší rast počas zvyšku roka 2017 a v ďalších rokoch.

Zameranie spoločnosti Epson na atramentovú technológiu, ktorú podporili investíciou 400 mil. € do nových výrobných priestorov v Japonsku a ďalších trhoch, podporili okrem iného aj ďalšími 185 mil. € určenými špeciálne na vývoj atramentovej technológie PrecisionCore v nasledujúcich troch rokoch. Uvedením Workforce Enterprise na trh začiatkom roka spoločnosť Epson podporila trh vysokorýchlostnej atramentovej tlače – podľa analytickej spoločnosti IDC sa tu očakávajú veľké výnosy 2.

Marcel Divín, Branch Office Manager spoločnosti Epson CZ & SK, hovorí: „Naše zameranie, investície, výskum a vývoj sa stabilne sústreďuje na atramentovú technológiu, pretože tá naďalej potvrdzuje svoju pružnosť a hodnotu. V posledných rokoch bola táto technológia nanovo objavená a svoje ododstatnenie potvrdzuje už takmer 70 rokov. Pevne verím, že atramentová tlač bude naďalej ťahúňom na firemnom trhu.“

Tento postoj tvorí základ stratégie spoločnosti Epson na zväčšovanie svojho podielu na trhu v rámci 38 mld. € firemného tlačového sektora v Európe, na Strednom východe a v Afrike (ako predpokladá spoločnosť IDC) 3. V skutočnosti, „pri priemyselnej konsolidácii je pravdepodobné, že niektoré značky zmiznú a na trhu budeme mať víťazov a porazených“, varuje Phil Sargeant zo spoločnosti IDC. Vyhrajú tí, ktorí investujú dostatočné zdroje do oblastí, ktoré sú na vzostupe a najúčinnejšie súťažia o budúce zdroje výnosov.

Spoločnosť IDC ďalej odhaduje, že celkový trh s atramentovými technológiami zaznamená do roku 2020 v západnej Európe mieru rastu vo výške 10,2 % (CAGR). Podľa spoločnosti IDC si bude atramentová technológia aj naďalej upevňovať pozíciu a zvyšovať podiel na trhu s kancelárskym vybavením. Spoločnosť Epson napriek týmto podmienkam zvýšila svoj podiel na trhu s firemnými atramentovými tlačiarňami, a to približne z 25 % v 1. štvrťroku 2015 na 40 % v 1. štvrťroku 2017 (zvýšenie o 15 %).

„Priemyselné štatistiky, testy a porovnania ukazujú to, čomu sme dlho verili: atramentová technológia prekonáva ostatné technológie v oblasti výkonu a efektivity. Keďže tlač je naďalej dôležitou súčasťou našich životov (doma aj v práci), spoločnosti, ktoré investujú do atramentovej tlače, môžu dosiahnuť až o 99 % menej odpadu, o 96 % nižšiu spotrebu energie a o 98 % kratší čas potrebný na údržbu a zásahy 6. Inovácie atramentovej tlače priamo reagujú na potreby súčasných firiem a výsledkom je, že vidíme posun od laserovej k atramentovej tlači v rámci európskeho trhu firemnej tlače,“ hovorí pán Divín. „Firmy začínajú vidieť skutočné finančné, environmentálne a spoločenské výhody, ktoré táto technológia prináša, a je to zjavné z údajov o predaji atramentových tlačiarní v Európe.“ 

Atramentová technológia dokázala svoju flexibilnosť aj mimo kancelárskej tlače, keďže trh sa mení a pretvárajú sa celé trhové segmenty vrátane módnej a dekoratívnej textilnej tlače, oblasti obalov a veľkoformátovej tlače pútačov. Umožňuje nízkoobjemovú výrobu, pričom zároveň znižuje náklady a množstvo odpadu.

1. IDC, Podiely tlačiarní v Západnej Európe, 2016
2. IDC, Podiely na trhu atramentových tlačiarní v Západnej Európe, 2016
3. Odahovaný celkový firemný tlačový trh v Európe, na Stredom východe a v Afrike, zdroj: IDC
4. IDC, Podiely na trhu atramentových tlačiarní v Západnej Európe, 2016
5. IDC, Podiely tlačiarní v Západnej Európe, 2016
6. Výskum uskutočnený spoločnosťou BLI, 2017