Play
80-ročná cesta

Spoločnosť Epson sa vynorila z nádhery prírody na brehu jazera Suwa.

Naše spojenie s týmto ekosystémom poháňa naše podnikanie.
Technológie, ktoré poháňajú vývoj inovatívnych nových produktov, musia prispievať k prosperujúcemu prostrediu.
Táto filozofia predstavuje jedinečné, efektívne, kompaktné a presné technológie spoločnosti Epson. Je to v našej DNA.
Naša história kreativity a výziev má pôvod v montáži hodinkových komponentov, čo viedlo k vývoju technológií zodpovedných za mnohé svetovo prvé produkty.

Od tlačiarní a projektorov po roboty a nositeľné zariadenia – naše technológie zlepšujú život na
celom svete.
V roku 2022 oslavujeme v spoločnosti Epson naše 80. výročie. Sľubujeme, že budeme aj naďalej slúžiť spoločnosti a našej planéte a vytvoríme udržateľnú budúcnosť, ktorá obohacuje životy ľudí na celom svete.

Yasunori Ogawa

Predseda spoločnosti Seiko Epson Corporation

Správa

Spoločnosť Seiko Epson Corporation oslavuje v roku 2022 svoje 80. výročie. Chceli by sme vyjadriť úprimnú vďačnosť našim mnohým zákazníkom a akcionárom za ich podporu.

Spoločnosť Epson, ktorá sa nachádza neďaleko brehu jazera Suwa, začala svoju cestu ako výrobca hodiniek. Zakladateľ spoločnosti sa zaviazal, že nikdy neznečistí jazero Suwa, a tento záväzok dodržiavame dodnes.

V spoločnosti Epson sme vždy uplatňovali kreativitu a snažili sa dodávať produkty a služby, ktoré prekonávajú očakávania našich zákazníkov na celom svete, a to na základe efektívnych, kompaktných a presných technológií, ktoré sme vyvinuli a zdokonalili od založenia spoločnosti v roku 1942.

V marci 2021 sme aktualizovali svoju podnikovú víziu, Epson 25, a teraz pracujeme v rámci spoločnosti Epson 25 Renewed, ktorá definuje „dosiahnutie udržateľnosti a obohacovanie komunít“ ako náš ambiciózny cieľ. V minulosti sme sa snažili využiť svoje silné technológie na výrobu inovatívnych produktov. V budúcnosti sa budeme snažiť využívať naše technológie aj na riešenie spoločenských problémov, pričom sa zameriame najmä na prekonávanie globálnych environmentálnych výziev.

Som presvedčený, že cieľom našej spoločnosti je prispievať verejnosti a k spokojnosti zamestnancov. Verím tiež, že tieto dva aspekty sú neoddeliteľné. Starostlivosť o našich zamestnancov a prínos pre spoločnosť v nás vzbudí dôveru a hrdosť, ktoré nás budú viesť k ďalšiemu prínosu pre spoločnosť.

Naďalej budeme spolupracovať s mnohými zainteresovanými stranami na riešení spoločenských problémov, dosahovaní udržateľnosti a zlepšovaní kvality života na celom svete.

Kapitola 1

Suwa, kde sa to začalo. Ponaučenia z prírody.

Každý má svoje rodné mesto.
Suwa v srdci Japonska.
Náš príbeh sa začal v starom sklade na sójovú pastu misa
z vízie Hisao Yamazaki a jeho deviatich zamestnancov.
Vyrastali sme tu obklopení jazerom Suwa
a pohorím Yatsugatake.
Do dnešného dňa nás táto krajina inšpiruje.

Jazero Suwa nás veľa naučilo.
Spôsob života v harmónii s prírodou,
ktoré sme odovzdávali celé generácie.
Obyvatelia žili a prosperovali
v tomto drsnom prostredí
a pozorovali pukliny
na ľadovej hladine jazera Suwa.
Tu preniká zimná chladná voda do všetkého,
drsnosť, ktorú naši predkovia pochopili.
Ale namiesto toho, aby odišli, žili na tomto území,
oslavovali Zem, prírodu a jazero Suwa
a žili v harmónii s jazerom a horami.

Tento spôsob života bol prirodzený a pre nás zostáva prirodzený aj dnes.
Toto je duch nášho remeselného spracovania a inšpirácia pre našu kvalitu.

Článok

Začiatok: Pobrežie jazera Suwa, prefektúry Nagano.
Produkty vyrobené v harmónii s prírodou

Pred ôsmimi desaťročiami sa spoločnosť Epson pustila na svoju cestu a zostavila súčasti hodiniek.

Prefektúra Nagano v Japonsku sa pýši bujnou flórou, majestátnymi vrcholmi Japonských Álp a rozmanitou divokou prírodou. Spoločnosť Daiwa Kogyo – predchodca spoločnosti Epson – tu začala svoju činnosť 18. mája 1942 na brehu najväčšieho jazera v Nagane, jazera Suwa.

Obyvatelia tejto oblasti vždy rešpektovali prírodné prostredie jazera. Žili v dedinách a na horách s vďačnosťou za bohatstvo, ktoré im tento kraj poskytoval. Jazero Suwa v sebe zahŕňa krásu a prísnosť prírody a posvätnosť životného prostredia. Prostredie, ktoré dlhodobo podporuje miestnych obyvateľov Suwy. Pred viac ako 2 000 rokmi, v období Džomon, obyvatelia lovili vo vodách jazera Suwa a ťažili ľad na prepravu cez jazero. Po mnoho rokov bolo jazero Suwa kľúčové pre každodenné prežitie.

Chladné a kruté zimy bránili poľnohospodárstvu, preto sa obyvatelia Suwy spoliehali na lov a horské potraviny a naučili sa žiť s miestnou krajinou. Blízky vzťah, ktorý ešte stále existuje. Obyvatelia Suwa boli priekopníci, ktorí rešpektovali životné prostredie.

V súčasnosti spoločnosť Epson zamestnáva približne 77 000 ľudí na celom svete a celosvetový firemný predaj presahuje jeden bilión JPY. Na svoju cestu sa však vydala zo starého, prerobeného skladu na sójovú pastu misa, kde sa montovali súčiastky hodiniek.

Čistá voda a čerstvý vzduch vytvárali dokonalé prostredie na výrobu presných nástrojov.

Tento región však nikdy nebol bohatý a Hisao Yamazaki, zakladateľ spoločnosti, videl potenciál v mieste, kde kedysi prekvital priemysel surového hodvábu. Predstavoval si nový priemysel, ktorý by obnovil vitalitu oblasti a život miestnych obyvateľov. Yamazaki sa vrátil do Suwy, aby prevzal rodinný podnik.

Spolu so starostom mesta Suwa a ďalšími významnými podnikateľmi sa Yamazaki obrátil na Shojiho Hattoriho, výkonného riaditeľa spoločnosti Daini Seikosha (teraz Seiko Instruments), s perspektívou vývoja presnejších prístrojov.

Skupina sa domnievala, že podnebie v Suwe je podobné švajčiarskemu s nízkou letnou vlhkosťou, takže by to bolo ideálne prostredie pre presný priemysel. Verili, že Suwa by mohla byť Švajčiarskom východu, a začali montovať hodiny. Spoločnosť mala len deväť zamestnancov.

Vízia Hisaa Yamazakiho je stále nažive.

Yamazakiho vášeň pre vytvorenie japonského hodinárskeho priemyslu ho koncom 40. rokov 20. storočia viedla k zhromažďovaniu súčiastok. Ak nemal určité diely, vyrobil ich. Do 21. januára 1946 mal súčiastky na zostavenie štyroch hodiniek, ktoré boli dokončené nasledujúci deň po nočnej montáži.

Zo štyroch hodiniek fungovali len dvoje, ale to vydláždilo cestu k experimentovaniu, ktoré v spoločnosti Epson pretrváva dodnes.

Yamazaki prejavil pevné odhodlanie a vyhlásil: „Vložím do toho svoje srdce a dušu. Musíme sa všetci spojiť, aby sme zabezpečili, že tento podnik tu zapustí korene.“

Tento emotívny pozdrav dodnes inšpiruje spoločnosť Epson. Neskôr Šódži Hattori, ktorý sa stal predsedom, opísal Jamazakiho ako čestného a usilovného človeka. Yamazakiho prístup stále preniká do firemnej kultúry spoločnosti Epson.

Kapitola 2

V spoločnosti Seiko Epson sme odhodlaní pri výrobe našich produktov prispievať k ochrane životného prostredia.
To je sľub, ktorý sme sľúbili jazeru Suwa.

Naša spoločnosť sa zrodila v prostredí obklopenom nádhernou prírodou a jazerom, ktoré sa rozprestiera pred ňou. Dokonca aj tí z nás, ktorí poznajú len toto miesto, ľahko pochopili krásu nášho životného prostredia. Zakladateľ spoločnosti Hisao Yamazaki prisľúbil, že nikdy nedovolí, aby došlo k znečisteniu jazera Suwa, a že zachová jeho krásu. Príroda je napriek svojej veľkoleposti citlivá a zraniteľná a bez ohľadu na to, aké majstrovstvo dosahujeme pri vytváraní našich produktov, ak zničíme prírodu, klesne aj naša hodnota.

Narodili sme sa v harmónii s našou komunitou a prírodou. Jazero Suwa vzniklo v dôsledku tektonickej aktivity pred miliónmi rokov. Jazero má, samozrejme, svoju minulosť a súčasnosť. Yamazaki dal sľub jazeru Suwa výmenou za možnosť vyrábať v tejto oblasti. Výsledkom je, že jeho vízia prežila generácie a viedla k vytvoreniu našich hodnôt. Bez prírody by naše podnikanie nebolo možné.

Keď sa pozeráme okolo seba, vidíme majestátne stromy, ktoré siahajú vysoko do oblakov. Pozorne sa započúvajte a zistíte, že život je všade. Aj dnes je jazero Suwa úžasné. Štedrosť prírody na správnom mieste a v správnom čase. Naše remeselné umenie sa dostalo do všetkých kútov sveta a my naďalej tvoríme a zároveň riešime najťažšie globálne problémy.

Výroba v harmónii s prírodou.

Naším poslaním bolo od okamihu založenia našej spoločnosti prispievať k nášmu životnému prostrediu a vyrábať v harmónii s prírodou.

„Nikdy nesmieme znečistiť jazero Suwa.“ Toto sú slová nášho zakladateľa Hisaa Yamazakiho. Aby sme mohli rozvíjať naše podnikanie na brehu tohto jazera v náručí prírody, vytvorili sme si harmonický vzťah s miestnou komunitou a prispievame k ochrane životného prostredia – to bolo od začiatku naším poslaním.

Odpadovú vodu čistíme, aby sme zachovali jazero Suwa, a v 70. rokoch sme si stanovili vlastné dobrovoľné environmentálne normy, ktoré boli prísnejšie ako zákonné a regulačné limity, s cieľom zabrániť znečisťovaniu.

Ako výrobca často negatívne ovplyvňujeme životné prostredie výrobou a dodávaním nových produktov. V spoločnosti Seiko Epson však bola vždy základom podnikania rovnováha medzi ochranou životného prostredia a našou prevádzkou. Je to kultúra odovzdávaná z generácie na generáciu, ktorá zostala nezmenená ani vtedy, keď sa naše globálne podnikanie rozvíjalo a rozširovalo.

Technológie a informácie majú bez ľudskosti a kreativity minimálnu hodnotu.

V 80. rokoch minulého storočia, keď sa povedomie o rizikách pre ozónovú vrstvu stalo problémom, sa spoločnosť Seiko Epson stala prvou spoločnosťou na svete, ktorá sa zaviazala fungovať bez CFC. Bývalý generálny riaditeľ spoločnosti Tsuneya Nakamura povedal: „Nemôžeme používať niečo, o čom vieme, že poškodzuje životné prostredie. Technológie a informácie nemajú samé osebe žiadnu hodnotu. Užitočnými a hodnotnými sa stávajú prostredníctvom ľudského prístupu a kreativity v rukách ľudí, ktorí ich používajú.“ V roku 1992 spoločnosť dosiahla úplné odstránenie špecifikovaných CFC v Japonsku a nasledujúci rok sme to dosiahli na celom svete.

Nakamura povedal: „Aj za situácie, keď neexistovala efektívna alternatíva, naše aktivity bez CFC pokračovali bez jasných vyhliadok na úspech a vytvorili výzvu zistiť, čo je možné. Získali sme ocenenie Agentúry pre ochranu životného prostredia USA za ochranu ozónu, ktoré som prijal vo Washingtone v mene všetkých našich zamestnancov. Bol to nezabudnuteľný zážitok.“

Osemdesiat rokov po založení našej spoločnosti zostáva naše presvedčenie a naše hodnoty neochvejné. V roku 2016 sme uviedli systém na výrobu kancelárskeho papiera PaperLab A-8000, ktorý dokáže zničiť dôverné papierové dokumenty a recyklovať papier pomocou suchého procesu, čím šetrí vzácny zdroj vody.

Do nášho vyhlásenia o dlhodobej vízii sme zahrnuli udržateľnosť. Naša Environmentálna vízia 2050 opisuje, že sa staneme uhlíkovo negatívnou spoločnosťou bez využívania podzemných zdrojov – čo je ambiciózny cieľ, ktorý chceme dosiahnuť.

Ktoré sociálne problémy môžeme vyriešiť prostredníctvom našej technológie?

Ako malá spoločnosť, ktorá sa zrodila v oblasti obklopenej prírodou a ktorá sa rozrástla vďaka koexistencii s miestnou komunitou, pokračujeme v práci na riešení sociálnych problémov už dnes.
Myšlienky, ktoré viedli našu spoločnosť už od jej vzniku, zostávajú nemenné aj v rámci našej súčasnej filozofie riadenia, ktorú vyjadrujeme mottom „Zem je naším priateľom“.

Kapitola 3

Poskytli sme svetu presný čas.

Bol rok 1959, keď sa začal náš najdôležitejší projekt. Projekt 59A nanovo definoval horológiu – od mechanických hodiniek po nové technológie. Cieľ: vytvoriť novú generáciu vysoko presných hodiniek, ktoré zmenia športové súťaže. To viedlo k vytvoreniu svetovo prvých hodiniek využívajúcich kremíkový kryštál a tiež k vzniku našich kompaktných, efektívnych a presných technológií. Zmýšľanie, ktoré si zachovávame dodnes.

Všetko sa to začalo snom o tom, ako zmeniť svet. Súťažili sme v medzinárodnej hodinárskej súťaži, ktorá sa konala vo Švajčiarsku, Mekke mechanického hodinárstva. Náš prvý pokus v divízii náramkových hodiniek bol neúspešný, ale posunulo nás to vpred. Neskôr sme vďaka neúnavnému úsiliu zamestnancov vytvorili presnejšie modeli a získali niektoré z najlepších svetových ocenení.

Pre nás to však nie je o odmenách. Je to o poskytovaní presného času ľuďom na celom svete. Sprístupnili sme preto svetu našu kremíkovú technológiu, výsledok našej snahy o kompaktné, efektívne a presné technológie. Táto patentovaná technológia je teraz rozšírená po celom svete a každému poskytuje presnejší čas. Veríme, že čas nepatrí nikomu, všetci naň máme právo. Odvtedy uplynulo mnoho rokov, ale naša snaha o kompaktnú, efektívnu a presnú technológiu pokračuje.

Komplexné hodinárstvo. Výzva stať sa najlepšími vyžaduje presnosť. Odpoveďou na túto výzvu boli efektívne, kompaktné a presné technológie.

Myslenie, ktoré stojí za efektívnymi, kompaktnými a presnými technológiami.

Myšlienkovým nastavením v našej spoločnosti bolo vždy vytvárať a vyrábať produkty s využitím technológie, ktorá šetrí energiu, čas, úsilie a priestor.

Hodinky z polovice 20. storočia vyžadovali viac energie, boli väčšie a menej presné ako dnešné hodinky. Cieľom bolo dosiahnuť, aby boli menšie, presnejšie a úspornejšie.

Výsledkom sú hodinky Seiko, ktoré poskytujú pohodlie a robia život farebnejším. Zamestnanci spoločnosti Epson sa snažia vytvoriť efektívne, kompaktné a presné technológie, ktoré tieto kvality prenášajú do produktov, a tým ich prinášajú aj celému svetu.

Po roku 1945 sa začala spoločnosť Daiwa Kogyo a závod Suwa spoločnosti Daini Seikosha, ktorá sa v roku 1959 zlúčila so spoločnosťou Suwa Seikosha, v plnej miere venovať výrobe náramkových hodiniek. V roku 1959 spoločnosť vyvinula vďaka niektorým vynikajúcim inžinierom prvé originálne navrhnuté japonské náramkové hodinky Marvel. Japonci ich považovali za úžasný produkt pre svoju presnosť a kvalitu a model Marvel dominoval na prvých piatich miestach tabuľky pre porovnávanie kvality japonského Ministerstva medzinárodného obchodu a priemyslu v hodnotení domácich hodiniek.

V roku 1958 spoločnosť dominovala na prvých deviatich miestach tabuľky pre porovnávanie kvality v hodnotení hodiniek z celého sveta. Spoločnosť Seiko Epson sa však nikdy neuspokojila so status quo a snažila stať globálnym lídrom.

Projekt 59A a zrodenie prvých kremíkom riadených náramkových hodiniek na svete.

Táto udalosť znamenala začiatok úsporných, kompaktných a presných technológií. Projekt 59A (to bolo jeho interné označenie) priniesol zmenu do hodinárskeho priemyslu.

Názov označuje rok 1959 a „A“ označuje význam projektu. Všetko začalo tromi návrhmi: hodinky s elektronickou ladiacou vidlicou, technológiou, v ktorej už mala vedúce postavenie iná spoločnosť, hodinky s elektrickým rovnovážnym kolesom a časomerom s kremíkovým kryštálom, ktorý mal v tom čase približne veľkosť skrinky.

Prvé dva návrhy mali kritické nevýhody, takže všetko úsilie sa nasmerovalo do kremíkového časovača, ktorý by úplne zmenil povahu horológie. Prvé hodinky s kremíkovým kryštálom, ktoré sme vyvinuli, mali stále veľkosť stolných hodín, ale spoločnosť začala prihlasovať hodinky do súťaže Neuchâtel Chronometer vo Švajčiarsku, ktorá vyhodnocuje rebríček presnosti hodiniek. Zatiaľ čo sa spoločnosť neustále snažila zmenšiť veľkosť a zlepšiť presnosť hodiniek, začala získavať ocenenia v kategórii námorných chronometrov a tabúľ, čím ukázala svetu novú úroveň štandardov. Popri zdokonaľovaní technológií vďaka súťaži Observatory Chronometer Competition spoločnosť naďalej zmenšovala rozmery a energetickú účinnosť v praktických aplikáciách, ako je napríklad tím pre pozorovanie Antarktídy a rýchlovlak Šinkansen. V roku 1969, desať rokov po začatí projektu 59A, predstavila značka Seiko prvé kremíkom riadené náramkové hodinky na svete Seiko Quartz Astron 35SQ.

Automatizácia a rozšírenie výroby vedúce k hromadnej výrobe v globálnom meradle.

Pri krátkom zameraní sa na výrobu spoločnosť Seiko Epson došlo v polovici 60. rokov 20. storočia k uhladeniu dizajnu hodiniek, prerozdeleniu práce (Belt-Line) a zavedení automatizovanej montáže, pretože vysoká presnosť vyžaduje vysokú koordináciu. Počiatkom našich súčasných výrobných riešení – alebo robotiky – je automatizovaná technológia. V roku 1983 spoločnosť začala s externým predajom presných montážnych robotov a v roku 2009 sa práce rozšírili. Neskôr prišli kompaktné 6-osové roboty, ktoré ponúkajú optimálny výkon na presnú montáž malých obrobkov.

S vývojom automatizácie hodinárstva sa spoločnosť Seiko Epson stala globálnym lídrom vo výrobe náramkových hodiniek.

Technológie sú tu nato, aby slúžili každému, nielen pár vyvoleným

Spoločnosť nielenže pokračovala vo vývoji technológie kremíkových hodiniek, ale tiež dosahovala pokroky v presnosti v oblasti mechanických hodiniek, pričom v súťaži Neuchâtel Chronometer konkurovala viacerým veľkým menám. V roku 1964 spoločnosť Seiko prihlásila svoje prvé mechanické hodinky, pričom sa umiestnila na biednom 144. mieste.

Tento zlý výsledok však inšpiroval k zlepšeniu a v roku 1968 spoločnosť Seiko dominovala v súťaži Geneva Observatory Chronometer Competition na najlepších miestach v kategórii mechanických náramkových hodiniek. Toto úsilie potvrdilo našu presnú technológiu. Medzi víťazmi bola aj Kyoko Nakayama, prvá žena, ktorá získala titul Contemporary Master Craftsperson (Majster remeselník súčasnosti) a prvá žena v dlhej histórii súťaže, ktorá sa prihlásila a získala cenu regulátora.

Súťaže v presnosti sú ako preteky F1 a od komerčných produktov sa líšia. Aby bolo možné sprístupniť lepšie produkty väčšiemu množstvu ľudí, technológie a zručnosti použité pri vývoji hodiniek sa zhmotnili v značke Grand Seiko.

Túto technológiu sme nevyhradili na vývoj kompaktných, efektívnych a presných hodiniek pre pár vyvolených. Namiesto toho sme technológiu sprístupnili, aby si každý mohol vychutnať presné hodinky svetovej kvality. Výsledkom boli kremíkom riadené náramkové hodinky, technológia vyvinutá v Japonsku, ktorá sa šírila po celom svete a priniesla presný čas na zápästia ľudí z celého sveta.

Dnes je spoločnosť Seiko Epson neochvejná v presvedčení, že technológia samotná nerieši problémy, ale zmýšľanie zamestnancov áno.

Kompaktné, úsporné a presné technológie znižujú vplyv na životné prostredie a tento postoj spoločnosti sa rozšíril, aby priniesol istotu a nádej nielen zamestnancom, ale aj komunitám na celom svete.

Kapitola 4

Ak to neexistuje, vyrobíme to.
V Japonsku vypuklo šialenstvo. Zaznamenali sme čas víťazstva.

Prestížne medzinárodné športové podujatie roku 1964 naplnilo celú krajinu vzrušením. Športovci z celého sveta trénovali a zasvätili svoj život tomuto dňu. Hodiny, minúty a sekundy určujú víťazstvá a prehry. Stávame sa správcami času. A dávame to svetu vedieť sloganom „O krok ďalej ako predchádzajúce zariadenia na sledovanie času“.
Svet oslavoval túto novú presnosť a rýchlosť, ktorá položila základ pre novú éru v meraní času na Olympijských hrách. A tento úspech viedol k inováciám v oblasti tlače, ktoré zmenili svet. Patrila k nim aj prvá kompaktná a ľahká digitálna tlačiareň a kremíkové hodinky.

Vyvinuli sme a vyrobili kompaktné, úsporné a presné technológie potrebné na výrobu komponentov pre kremíkové hodinky, aké svet dovtedy nevidel. Vytvorenie niečoho od nuly nie je nikdy jednoduché.

Z nuly na jednotku. Z jednotky na dvojku. Vzdialenosť je rovnaká, ale rozdiel obrovský. Niektorí hovoria, že Suwa a krajina okolo jazera vznikli z obnovenej zeme z obdobia Edo. K vzniku tejto krajiny prispelo aj ľudstvo. Vytvárame to, čo má vzniknúť. Tento duch je hnacou silou výroby v spoločnosti Epson.

Ak to neexistuje, vyrobíme to.
Práve táto atmosféra kreativity a výziev priniesla mnohé svetové prvenstvá.

Od hodiniek po tlačiarne: málo známa história spoločnosti Seiko Epson.

Teraz v roku 2022 mnohí ľudia poznajú značku Seiko Epson – alebo len Epson – vďaka tlačiarňam a projektorom.

Spoločnosť Seiko Epson má svoje korene v hodinárstve, ale málo ľudí vie, čo viedlo k rozširovaniu podnikania spoločnosti Epson. Medzinárodná športová udalosť v roku 1964, kde sa značka Seiko stala oficiálnou časomierou, bol pre spoločnosť rozhodujúcim okamihom.

Rýchle a presné meranie a zaznamenávanie výsledkov pretekov

Témou tejto udalosti bola veda a spoločnosť Seiko so sloganom „O krok ďalej pred konvenčným meraním času“ bola zvolený za oficiálneho správcu času. Spoločnosť Epson, ako súčasť skupiny Seiko Group a potom Suwa Seikosha, zohrala na olympiáde svoju rolu. Spoločnosť vyvinula kryštálom riadený chronometer založený na technológii kremíkových hodiniek z projektu 59A. Okrem toho spoločnosť vyvinula a na krátky čas uviedla na trh časomer s tlačiarňou. Tieto digitálne stopky na báze kremíkového oscilátora ponúkali elektronické meranie času a boli vybavené digitálnym displejom a možnosťou tlače.

Tieto inovácie vydláždili cestu k nevídanej rýchlosti a presnosti, vďaka čomu podnikanie spoločnosti v oblasti časomiery prekvitalo. Slová „prvýkrát sa nikto nesťažoval na meranie času“ hovorili za veľa.

Po tomto úspechu nasledovala prvá kompaktná a ľahká digitálna tlačiareň na svete – EP-101 (1968). Nasledujúci rok boli predstavené prvé kremíkové hodinky na svete Seiko Quartz Astron 35SQ.

Vývoj zariadenia EP-101

V rokoch nasledujúcich po uvedenom športovom podujatí v roku 1964 sa spoločnosť zmenila na komplexného výrobcu, ktorý riadil vlastný marketing, predaj aj servis. Koncom 60. rokov, keď sa prvýkrát objavili elektronické stolné kalkulačky, sa spoločnosť zamerala na malé tlačiarne, ktoré mali potenciál využitia v kalkulačkách. Výsledkom bolo uvedenie modelu EP-101 do predaja v roku 1968.

Zariadenie EP-101 predstavovalo novú éru digitálnej tlače. Tlačiareň bola ľahká a dostatočne malá na to, aby sa zmestila do dlane. Okrem toho využívala 1/20 energie bežných tlačiarní. Spoločnosť Epson vyvinula tlačiareň v duchu toho, že ak niečo neexistuje, mali by sme to vytvoriť. Tento koncept informačných zariadení sa stal príležitosťou na realizáciu kompaktných, úsporných a presných technológií spoločnosti, ktoré postupne vybudovala na základe výroby hodiniek. Model EP-101 prekročil očakávania, celkovo sa predalo 1,44 milióna kusov.

Vývoj zariadenia EP-101, stopiek s tlačiarňou, ktoré sa používali na rýchle a presné meranie času na medzinárodných športových podujatiach, vyústil v to, čo je v súčasnosti hlavnou činnosťou spoločnosti: tlačové riešenia.

Nikdy sme neboli spokojní so status quo. Najvyššie štandardy remeselného spracovania.

Výzva na vytvorenie kremíkových náramkových hodiniek pretrvávala. Cieľom bolo zmenšiť kremíkové hodinky na veľkosť náramkových hodiniek, čím by sa ušetril priestor a energia. Na dosiahnutie tohto cieľa musela spoločnosť prekonať veľa prekážok. Konkrétne musela vyrobiť kryštálový oscilátor, elektronické obvody a motorček vo veľkostiach, ktoré neexistovali. Nakoniec ich spoločnosť Epson vyrobila priamo vo vlastnej réžii, pretože ich obstaranie z externých zdrojov by prinieslo nové zdroje problémov.

V roku 1969 spoločnosť predstavila prvé kremíkové náramkové hodinky Seiko Quartz Astron. To prinieslo novú éru merania času, po ktorej nasledovalo mnoho ďalších úspechov a ocenení, vrátane prestížnych cien IEEE Milestone Award (2004) a Heritage of Future Technology (2018 a 2019), ktoré oceňujú prínos spoločnosti k technologickému rozvoju pre svet. Medzi úspechy patrili prvé LCD digitálne kremíkové hodinky so šesťciferným displejom, ktoré boli uvedené na trh v roku 1978.

Všetky produkty, od stopiek s tlačiarňou a modelu EP-101 až po uvedenie kremíkových hodiniek na trh, predstavujú zhmotnenie inovácií. Ak niečo neexistuje, vyrobíme si to sami. Tento duch kreativity a výzvy sa nikdy neutlmil a prežíva aj dnes.

Kapitola 5

Duch kreativity a výzvy žije ďalej.
Vždy a neustále s vami.

Prvá digitálna tlačiareň EP-101 priniesla svetu novú hodnotu.
Názov našej spoločnosti – Epson – odráža našu túžbu vytvárať tlačiarne, ktoré idú po stopách zariadenia EP-101. Deti modelu EP – alebo po anglicky EP SONs. Od uvedenia tohto modelu sme priviedli na svet mnohé z týchto detí, a to nielen v Japonsku.

Zasadili sme korene kultúry domácej tlače fotografií a vytvorili sme kultúru kancelárskych prezentácií s veľkou obrazovkou. Za každým vrcholom sa však nachádza niečo ďalšie. O ambíciách nemajú rozhodovať iní. Rozhodujeme o nich my.

Musíme napredovať bez ohľadu na aktuálne obdobie. Doma, v kancelárii, v obchode a priemysle, všade musíme čeliť výzvam, aby sme uzavreli kruh zdrojov a pridali novú hodnotu tomu, čo sa už raz použilo. Používame len to, čo potrebujeme, keď to potrebujeme, a len potrebné množstvo.
Naša spoločnosť vznikla v meste Suwa v prefektúre Nagano. Keďže naši predchodcovia otvorili cestu novému svetu, aj my budeme priekopníkmi na ceste do budúcnosti, v ktorej dosiahneme udržateľnosť a obohatíme komunity.

Spoločnosť Epson sa snaží riešiť spoločenské problémy na celom svete.

Prinášame riešenia v celosvetovom meradle, aby mali dosah na čo najviac ľudí.

Víziou spoločnosti Epson je používať nové technológie na riešenie svetových problémov a na pretvorenie snov na realitu.

V roku 1975 sme založili značku Epson s ambíciou vyvíjať nové tlačiarne a iné informačné zariadenia a vstúpiť na globálny trh. Názov značky odráža našu túžbu pokračovať v tvorbe mnohých produktov a služieb, alebo „detí“ modelu EP, v rôznych oblastiach, podobne ako to urobila digitálna tlačiareň EP-101, ktorá bola obrovským hitom a našim zákazníkom priniesla novú hodnotu.

V tom istom roku sme založili svoju prvú obchodnú pobočku v zahraničí, Epson America, Inc. Dnes má spoločnosť Epson celosvetovú predajnú sieť a dodáva produkty ľuďom po celom svete.

Inovácia v oblasti tlače sa začala modelom EP-101, ktorý viedol k svetovo prvej farebnej atramentovej tlačiarni Epson Stylus Color. Vďaka rozlíšeniu 720 dpi tento produkt vytvoril kultúru domácej farebnej tlače a tlače fotografií. V roku 1989 sme uviedli na trh projektor LCD VPJ-700 a odvtedy rozširujeme a podporujeme kultúru veľkoformátových prezentácií s využitím projektorov. Oblasť odborných znalostí spoločnosti Epson v súčasnosti siaha ďalej, ako po tlač a projekciu. Naše inovácie priniesli revolúciu vo výrobe. Naša technológia snímania zlepšuje životy. Náš výskum prináša riešenia problémov životného prostredia. Spoločnosť Epson prináša svetu novú hodnotu.

Tlačové inovácie

Jeden zo svojich hlavných predmetov podnikania, atramentové tlačiarne, začala spoločnosť Epson vyvíjať v roku 1978, pričom na tlačové hlavy využila piezoelektrickú technológiu – kľúčovú technológiu atramentových tlačiarní Epson. Táto metóda nevyužíva teplo na vystrekovanie atramentu, takže tlačové hlavy sú odolnejšie a zachovávajú si vynikajúci výkon oveľa dlhšie. Pokroky v piezoelektrickej technológii viedli k technológii tlačovej hlavy PrecisionCore, ktorá prináša úžasnú kvalitu obrazu pri podstatne vyšších rýchlostiach a zároveň má nízku spotrebu energie. Táto hlavná technológia umožňuje širokú škálu použitia v domácom, kancelárskom, priemyselnom aj komerčnom prostredí.

Naša technológia

Piezoelektrická metóda tlače na začiatku inovácie tlače
Neustály vývoj v oblasti technológií a spoločenský prínos

Piezoelektrická metóda predstavuje revolúciu v inovácii tlače.
Neustály vývoj v oblasti technológií a spoločenský prínos

Technológia atramentovej tlače Micro Piezo od spoločnosti Epson

Srdcom všetkých atramentových tlačiarní Epson sú tlačové hlavy Micro Piezo vyvinuté spoločnosťou Epson. Táto jedinečná technológia bola hnacou silou rastu spoločnosti Epson v oblasti tlačových riešení.

Atramentová tlač sa realizuje vystrekovaním mimoriadne malých kvapiek atramentu priamo na médium, napríklad papier. Najbežnejšou technológiou atramentovej tlače bola pôvodne termálna atramentová tlač, ktorá využíva na vystrekovanie kvapôčok atramentu teplo. Spoločnosť Epson sa však rozhodla zamerať sa na piezoelektrickú technológiu a odvtedy túto technológiu neustále inovuje.

Piezoelektrické tlačové hlavy vystrekujú atrament mechanicky, nie ohrievaním. Mechanickú silu poskytujú piezoelektrické prvky, ktoré pod napätím menia tvar. Keďže piezoelektrické systémy atrament nezohrievajú, sú kompatibilné s oveľa širšou škálou atramentov a oveľa odolnejšie ako systémy na báze tepla. Piezoelektrické tlačové hlavy umožňujú precízne nanášať presné množstvo atramentu, čím zabezpečujú vynikajúcu kvalitu obrazu a vysokú rýchlosť tlače.

Prvá atramentová tlačiareň Epson, model IP-130K (známa mimo Japonska ako SQ-2000), bola uvedená na trh v roku 1984. Bol to piezoelektrický systém a bol veľmi dobre prijatý na obchodné použitie. Úsilie spoločnosti Epson o napredovanie piezoelektrických tlačových hláv vyvrcholilo vývojom vlastnej technológie Micro Piezo.

Cesta k jej vývoju bola mimoriadne náročná a ťažká, ale tím pre výskum a vývoj spoločnosti Epson prekonal množstvo výziev a prekážok.

Prvá zreteľná cesta k príchodu technológie Micro Piezo

Okolo roku 1980 podnikanie spoločnosti Epson v oblasti tlače rýchlo rástlo. Rast podporoval model TP-80, prvá ihličková tlačiareň spoločnosti (1979), a model MX-80, tlačiareň pre osobné počítače (1980).

Trhové prostredie sa však náhle zmenilo, keď v roku 1984 prišla konkurencia s laserovou tlačiarňou. Ihličkové tlačiarne sa nemohli kvalitou tlače ani rýchlosťou týmto laserovým tlačiarňam vyrovnať. Spoločnosť Epson okamžite rozpoznala hrozbu pre svoje podnikanie a urýchlene zareagovala.

V priebehu niekoľkých rokov spoločnosť Epson postretla náhoda, ktorá jej umožnila túto hrozbu prekonať. Táto udalosť bola spojená s piezoelektrickou technológiou. V roku 1989 európska spoločnosť navrhla piezoelektrické prvky ako ovládače na riadenie tlačových hláv v ihličkových tlačiarňach. Vtedy prišiel člen vývojového tímu spoločnosti Epson, ktorý bol prítomný na stretnutí, s myšlienkou použiť piezoelektrické prvky na vytvorenie piezoelektrickej tlačiarne namiesto ovládania ihličkových tlačiarní. Bol to prvý veľký krok k vývoju technológie Micro Piezo od spoločnosti Epson.

Do tej doby spoločnosť Epson bojovala s vysokým napätím pohonu a malými zmenami tvaru piezoelektrických prvkov. Teraz si však spoločnosť Epson uvedomila, že tieto problémy možno prekonať pomocou viacvrstvových piezoelektrických prvkov, ktoré dosiahnu väčšiu zmenu tvaru pri nižšom napätí. Vďaka tomuto objavu mohla spoločnosť Epson priniesť technológiu, ktorá by mohla konkurovať laserovým a termálnym atramentovým tlačiarňam.

Neustále sa vyvíjajúce tlačové hlavy Micro Piezo a ich prínos pre spoločnosť

Pri vývoji technológie Micro Piezo bolo potrebné prekonať veľké technické problémy. Po prvé, piezoelektrické prvky sú vyrobené z keramiky. Bežným spôsobom výroby prvkov bolo pečenie keramiky ako tehly, jej tenké narezanie a následné leštenie na požadovanú hrúbku. Keramika sa však pri pečení stáva veľmi krehkou a piezoelektrické prvky môžu pri znížení hrúbky pod určitú hranicu prasknúť alebo sa zlomiť.

S cieľom prekonať tento technický problém prišiel vývojový tím s myšlienkou vytvoriť piezoelektrické prvky naskladaním mnohých tenkých vrstiev s hrúbkou asi 20 mikrometrov na seba, podobne ako pri keramickom kondenzátore, a ich narezaním na vhodný tvar, aby vytvorili akčný prvok. Takže tenký piezoelektrický prvok bol dosiahnutý vytvorením viacvrstvovej štruktúry pred pečením a následným naskladaním piezoelektrických prvkov do prúžkov. Táto metóda úplne zmenila piezoelektrickú technológiu.

Takouto dlhou cestou pokusov a omylov spoločnosť Epson napokon úspešne vyvinula tlačové hlavy Micro Piezo, ktoré vydláždili cestu tenším piezoelektrickým prvkom a menším tlačovým hlavám.

Vývoj tlačovej hlavy Micro Piezo sa začal v roku 1990 a masová výroba sa začala koncom roka 1992. V roku 1993 sa čiernobiela atramentová tlačiareň Epson Stylus 800 stala prvým produktom vybaveným tlačovou hlavou Micro Piezo. Vývoj technológie Micro Piezo naďalej pokračoval. Ďalšia generácia hláv sa nazývala ML čipy (viacvrstvová keramika s hyper integrovanými piezoelektrickými segmentmi). Ich piezoelektrické prvky boli menej náchylné na poškodenie, čo zjednodušilo výrobu vo veľkých množstvách. Za nimi nasledovali tlačové hlavy TFP (tenkovrstvý piezoelektrický prvok), ktoré mali najtenšie možné piezoelektrické prvky, a napokon tlačové hlavy Precision Core, ktoré sa stali kľúčom k vyššej rýchlosti a kvalite obrazu. Tlačové hlavy Micro Piezo nielenže poskytujú vynikajúci výkon, presnosť, rýchlosť a kvalitu obrazu, ale pracujú tiež pri nízkej spotrebe energie, vďaka čomu sú lepšie pre životné prostredie. Tieto funkcie umožnili rýchle rozšírenie tlačových hláv Micro Piezo do komerčných, priemyselných a kancelárskych tlačových segmentov.

Tlačové hlavy Micro Piezo od spoločnosti Epson majú potenciál sa ďalej vyvíjať a plniť ešte širšiu škálu potrieb. Hustejšie a kompaktnejšie tlačové hlavy umožnia vyššiu kvalitu obrazu pri nižších nákladoch. Tlačové hlavy s väčším počtom dýz budú môcť tlačiť ešte rýchlejšie. Takýto pokrok umožní spoločnosti Epson poskytovať spoľahlivejšie komerčné a priemyselné atramentové tlačiarne.

Spoločnosť Epson bude aj naďalej neustále inovovať a vyvíjať technológiu Micro Piezo do budúcnosti.

Inovácie v oblasti projekcie

Vývojom technológie mikrodisplejov sme svetu poskytli inováciu, ktorá je nevyhnutná na vytvorenie verného a živého farebného obrazu. Táto odnož nášho podnikania sa však v jednom okamihu dostala do ohrozenia z dôvodu možného zlyhania. Prieskum trhu nám pomohol prechádzať týmito náročnými vodami. Navštívili sme zákazníkov z celého sveta a hľadali problémy v ich oblastiach, a našli sme nové spôsoby, ako ich vyriešiť inováciami.

Vyvinuli sme projektory, ktoré prinášajú veľký obraz a ponúkajú vysokú kvalitu aj vysoké rozlíšenie, ktoré je možné ľahko pozorovať z akéhokoľvek uhla. Dnes sa naše projektory používajú v kanceláriách, domácnostiach, pri vzdelávaní a dokonca aj v digitálnom umení prostredníctvom priestorovej projekcii, ktoré mnohým ľuďom prináša vzrušujúci pocit a prekvapenie.

Naša technológia

Prelom po neúnavnom prieskume trhu a stabilnom úsilí:
Pohľad späť na históriu vizuálnych inovácií

Prelom po neúnavnom prieskume trhu a stabilnom úsilí:
Pohľad späť na históriu vizuálnych inovácií

Spájanie sveta pomocou technológie microdisplejov

Srdcom projektorov LCD a iných produktov vizuálnej komunikácie od spoločnosti Seiko Epson je technológia mikrodisplejov. Spája vlastnú technológiu HTPS (vysokoteplotný polykremíkový tekutý kryštál TFT) od spoločnosti Epson s rôznymi optickými a konštrukčnými technológiami.

Pred projektormi LCD boli projektory veľké a ťažké, neboli prenosné a kvôli nízkemu jasu vyžadovali zatemnenie miestnosti. 3LCD projektory od spoločnosti Epson boli prvými projektormi na svete, ktoré využívali tri panely HTPS, pričom sa vyznačujú jasom a pohodlným sledovaním pre oči. Nielenže prispeli ku kultúre veľkoformátových prezentácií, ale používajú sa aj vo vzdelávacích zariadeniach a domácich kinách. Vďaka tomu sme si počas 20 rokov (od 2001 do 2021) udržali najvyšší podiel na trhu s projektormi s viac ako 500 lúmenmi.

Technológia mikrodisplejov od spoločnosti Epson má svoj pôvod v hodinkách Seiko Quartz LC V.F.A. 06LC, prvých digitálnych hodinkách na svete so šesťciferným LCD displejom, ktoré boli predstavené v roku 1973. Tento produkt bol vysoko cenený pre svoj displej, ktorý ponúkal nízku spotrebu energie a vysokú čitateľnosť. Spoločnosť Epson začala podnikať aj v oblasti tekutých kryštálov pre iné oblasti ako náramkové hodinky. Nakoniec sa tieto operácie rozvinuli do súčasného podnikania v oblasti projektorov.

Nie všetko však išlo v oblasti projektorov spočiatku hladko.

Vývoj kompaktného plnofarebného videoprojektora VPJ-700 s technológiou LCD

V roku 1988 sa spoločnosť Seiko Epson stala prvou na svete, ktorá implementovala technológiu LCD do projektora a v roku 1989 uviedla na trh kompaktný plnofarebný LCD videoprojektor VPJ-700.

Predaj prvého projektora na svete však nebol jednoduchý. Technický tím sa rozrástol na viac ako 20 členov, aby uviedol vylepšený model VPJ-2000, ale predaj sa nezvýšil, čo situáciu zhoršilo. V tom čase boli videokamery a ďalšie produkty čoraz populárnejšie, ale potreba projektorov LCD ako zariadenia na premietanie obrazu v každodennom živote a v podnikaní, bola minimálna.

Vzhľadom na ohrozenie kontinuity podnikania sa vedenie rozhodlo naše podnikanie zredukovať a reštrukturalizovať. Prvým krokom, ktorý podnikli, bol prieskum trhu návštevou zákazníkov po celom svete.

Posledná šanca: objavovanie príležitostí

Na opätovné vytvorenie biznisu s projektormi LCD bolo vybraných päť inžinierov a dvaja obchodní zástupcovia. Vzhľadom na to, že pôvodný tím mal okolo 20 ľudí, bol tím výrazne zredukovaný.

Členovia začali navštevovať rôzne klientske spoločnosti po celom svete. Opakovaním svojho neustáleho snaženia úspešne objavili na trhu konkrétnu potrebu.

Bolo to v USA, kde bolo rozšírené používanie osobných počítačov a bežnou záležitosťou boli obchodné prezentácie s využitím veľkej obrazovky pripojenej k počítaču.

Vzhľadom na to, že rozšírenie osobných počítačov malo potenciál rozšíriť aj trh projektorov, tím identifikoval kľúčové faktory, ktorými boli nielen jas a vysoké rozlíšenie, aby bolo možné premietanie v jasne osvetlených miestnostiach, ale aj malé rozmery a nízka hmotnosť na dosiahnutie prenosnosti a nakoniec priame pripojenie k počítaču. S cieľom zdvojnásobiť jas a zároveň zredukovať rozmery a náklady na polovicu, pokračovali prepracovaním dizajnu produktov a tímovej štruktúry.

Zatiaľ čo vývojový tím pracoval na zvyšovaní konkurencieschopnosti produktov a znižovaní nákladov, výrobný a predajný tím pokračoval v rozširovaní svojich operácií. Opakovane navštevovali distribútorov a po celom svete so sebou nosili prototyp. Keď distribútori videli skutočný rozdiel v jase a rozlíšení, vedeli, že môžu produkty Epson predávať.

Vytvorenie trhu: ďalšie nasledovanie vizuálnej inovácie

Po dosiahnutí malých rozmerov a vysokého rozlíšenia bol v roku 1994 uvedený na trh model ELP-3000, prvý dátový projektor na svete. V tom čase bol rozšírený systém Windows 95, čo ľuďom prinášalo viac príležitostí na vytváranie obchodných prezentácií. To sa stalo jednou z hnacích síl explózie predaja modelu ELP-3000, ktorý bol navrhnutý tak, aby premietal údaje z osobného počítača.

V roku 1995 dosiahla spoločnosť Epson najvyššiu pozíciu na trhu domácich projektorov. Usilovná práca a zmluvy, ktoré si tím zabezpečil vlastnými silami, priniesli ovocie. Spoločnosť pokračovala v zavádzaní nových produktov a posilňovaní kultúry používania projektorov na veľkoformátové prezentácie v kancelárii.

Medzitým, v roku 2002, vstúpila spoločnosť Epson v plnom rozsahu na trh s domácimi projektormi s modelom ELP-TW100, ktorý pridal do života ľudí farby. Vďaka napredovaniu aj v oblasti vzdelávania teraz spoločnosť pomáha budovať prostredie, v ktorom môže každý študent získať rovnaké vzdelanie.

Pokiaľ ide o technológie, technológia mikrodisplejov sa využíva v produktoch, ako sú inteligentné okuliare, zatiaľ čo v projektoroch sa začala používať technológia laserového zdroja svetla. To umožnilo dosiahnuť okrem jasného a živého obrazu aj dlhšiu životnosť produktov a jednoduchšiu inštaláciu. Vďaka týmto úspechom sa rozšírilo využitie priestorového premietania na digitálne umenie a digitálne pútače v komerčných prevádzkach a vďaka svojim obrazovým kvalitám umožnili projektory priniesť mnohým ľuďom vzrušenie a prekvapenie.

Inovácie spoločnosti Epson v oblasti vizuálnej komunikácie naďalej podporujú vzdelávanie, prácu a život prepojením produktov založených na hlavných technológiách s ľuďmi, produktmi, informáciami a službami, vďaka čomu prinášajú vyššiu kvalitu života a posúvajú hranice odvetvia.

Inovácie na zníženie vplyvu na životné prostredie

Ako popredná spoločnosť zameraná na tlač sme hľadali riešenia na spracovanie papierového odpadu po tlači.

Výsledkom našej snahy sa stalo zariadenie „PaperLab“. PaperLab je celosvetovo prvý1 systém na výrobu papiera v kancelárii suchým procesom, ktorý dokáže vyrobiť nový papier z použitého papiera prakticky bez použitia vody2. Systém sme predstavili na Medzinárodnej výstave o životnom prostredí a energetike Eco-Products 2015 a u verejnosti vyvolal veľký ohlas.

Systém PaperLab je vybavený „technológiou suchých vlákien“, ktorá mení papier na vlákna pomocou nárazovej sily bez použitia vody. Pomáha vytvoriť malý cyklus recyklácie papiera, ktorý umožňuje recykláciu a používanie papiera na miestach, ako sú napríklad kancelárie. Myšlienkou tohto cyklu nie je „recyklácia“, ale „upcycling“, teda pridávanie novej hodnoty. V súčasnosti sa snažíme o využitie a vývoj „technológie suchých vlákien“ aj pri iných materiáloch ako papier, a to spolu so širokou škálou spolupracujúcich partnerov.

Budeme pokračovať v našom úsilí prinášať svetu novú hodnotu smerom k dosiahnutiu udržateľnosti a obohacovaniu komunít.

Naša technológia

Inovácie, ktoré načrtávajú budúcnosť:
Technológia Dry Fiber

Poznámka1: Spomedzi všetkých kancelárskych systémov na výrobu papiera pomocou suchého procesu. Zdroj: Výskum spoločnosti Epson vykonaný v novembri 2016
Poznámka2: Na udržanie určitej miery vlhkosti vo vnútri systému sa používa malé množstvo vody.

Inovácie, ktoré načrtávajú budúcnosť:
Technológia Dry Fiber

Zameranie sa na problémy týkajúce sa potlačeného papiera:
Dve perspektívy, ktoré vedú k prelomu vo vývoji

Bol rok 2010, keď vtedajší prezident a obchodný riaditeľ spoločnosti Minoru Usui položil otázku tímu technického vývoja. Povedal, že musí existovať niečo, čo môže urobiť popredná tlačová spoločnosť, ako sme my, na jeho vyriešenie.

To podnietilo vtedajšieho vedúceho tímu pre vývoj technológií Kazuhira Ichikawaa, aby začal navštevovať štátne úrady, kancelárie spoločností a finančné inštitúcie a sledoval, ako sa papier používa a likviduje.

Zistil, že väčšina vytlačených materiálov obsahovala dôverné informácie a že ich likvidácia bola zverená externému dodávateľovi, čo viedlo k vzniku nákladov. Zákazníci neboli so situáciou spokojní.

Zároveň navštívil papierne a priemyselné testovacie centrá, aby vykonal výskum z rôznych uhlov pohľadu, od výroby papiera až po recykláciu. Zistil, že na recykláciu papiera je potrebné veľké množstvo vody, aby sa zabránilo riziku znečistenia vody, a že čistenie odpadových vôd je drahé. Pri prieskume mimo Japonska sa dozvedel, že nie všetky regióny majú bohaté vodné zdroje, čo prispieva k ďalším výzvam v oblasti recyklácie papiera.

Objavili sme príležitosť na rozvoj zameraný na uzavretie cyklu využívania zdrojov a ochranu dôverných informácií.

Nová výzva:
Recyklácia papiera prakticky bez vody

Po identifikovaní výzvy sa tím vývoja technológií zameral na to, ako vynájsť metódu recyklácie, ktorá nevyužíva prakticky žiadnu vodu a zároveň prináša vysokokvalitný papier.

Bol to však náročný cieľ. Keď papier narezali príliš najemno, vlákna papiera boli rozsekané a nedal sa vyrobiť vysokokvalitný papier. Metóda pokusu a omylu pokračovala. Dokonca ani po viac ako 100 rôznych experimentoch, ako bolo drvenie papiera v mažiari či jeho mletie v mixéroch, sa nepodarilo nájsť žiadne riešenie.

Prelom nastal, keď Ichikawa prstami odtrhol kus tradičného japonského papiera washi a všimol si, že vlákna pozdĺž roztrhaných okrajov boli voľné a dali sa vytiahnuť. Pomyslel si, že možno by bolo lepšie tieto vlákna oddeliť uvoľnením a rozmotaním namiesto rezania, trenia alebo drvenia.

Táto myšlienka viedla k vývoju technológie Dry Fiber od spoločnosti Epson, ktorá zahŕňa kombináciu procesov, pri ktorých sa použitý papier rozvlákňuje (čím sa bezpečne zničia všetky vytlačené informácie) a z týchto vlákien sa vyrobí nový papier. Aby sa spoločnosť Epson uistila, že trh túto technológiu prijme, predstavila systém PaperLab, svetovo prvý2 systém výroby papiera suchým procesom priamo v kancelárii, ktorý dokáže vyrobiť nový papier z použitého prakticky bez použitia vody1, na Medzinárodnej výstave o životnom prostredí a energii Eco-Products 2015. Systém PaperLab zaznamenal u verejnosti veľký ohlas.

Otvorenie možností „upcyklácie“ pomocou technológie Dry Fiber

Technológia „Dry Fiber“ nielenže rozvlákňuje, spája a formuje papier podľa potreby pre danú aplikáciu, ale tiež umožňuje spracovanie a ošetrenie, ktoré predtým nebolo možné, čím znižuje odpad a využíva nové vlastnosti materiálu.

PaperLab viedol k vytvoreniu viac než len recyklovaného papiera: priniesol novú hodnotu. Technológia „Dry Fiber“ prináša skôr riešenie na „upcykláciu“ než recykláciu. Je to presne ten typ spoločenského prispievania, aký spoločnosť Epson vždy chcela poskytnúť.

Až doteraz sa recyklácia často považovala za niečo, čo prináša niečo menej hodnotné, pretože len málo recyklačných technológií dokázalo vytvoriť novú hodnotu. Spoločnosť Epson však dúfa, že rozšíri kultúru „upcyklácie“ ako spôsobu vytvárania novej hodnoty.

Využitím technológie „Dry Fiber“ na dodanie hodnoty tomu, čo sa kedysi likvidovalo ako odpad, znížime vplyv výroby na životné prostredie.

Čo môžeme urobiť pre budúcnosť?
Dosiahnutie udržateľnosti a obohatenie komunít

Spoločnosť Epson v súčasnosti spolupracuje s rovnako zmýšľajúcimi partnermi na vývoji možností použitia technológie „Dry Fiber“ pri „upcyklácii“ pre ďalšie materiály okrem papiera. Pracujeme aj na spôsoboch, ako využívať technológiu „Dry Fiber“ na výrobu nových materiálov, ktoré nahradia materiály na báze ropy, ako sú plasty. Spoločnosť Epson bude aj naďalej vyvíjať technológie, produkty a riešenia, ktoré sú udržateľné a ktoré obohacujú komunity.

Poznámka1: Na udržanie určitej miery vlhkosti vo vnútri systému sa používa malé množstvo vody.
Poznámka2: Spomedzi všetkých kancelárskych systémov na výrobu papiera pomocou suchého procesu. Zdroj: Výskum spoločnosti Epson vykonaný v novembri 2016